Depuis la route de Hestreux vers l'allée des deux maisonnettes.
Dit pad, dat een eenvoudige brandgang is geworden, verbindt het weg van Hestreux naar de N68 in een rechte lijn van meer dan 3 km.
Het startpunt ligt tussen de Chêne du Rendez-vous en Croix Grisard.
Dit bospad slingert zich halverwege tussen de kleine weg van Hestreux en het Lac de la Gileppe en eindigt in Chêne du Rendez-vous.
Ce chemin forestier relie la Route de la Gileppe qui longe le lac, à la Route du Hestreux, qui relie Béthane (vallée de la Vesdre) à la N68 Eupen - Baraque Michel - Malmedy.
Cette avenue est bordée de 12 platanes qui représentent les 12 apôtres
Dit bospad begint iets stroomopwaarts van de Pont Guerrier en sluit zich aan bij het Pavillon de Porfays via dat van Seveneiken.
Dit pad werd ingenomen door de houtskoolbranders, die in dit bosgebied houtskool maakten.
Het verbindt de Chemin de la Gileppe met de Route de l’Asse Heid en de N68 Eupen-Malmedy.
Dit is de oude Botermarkt die al in de 17e eeuw bestond. In 1898 kreeg het de naam van een belangrijke familie Aubel, oorspronkelijk afkomstig uit het hertogdom Limburg en getuigd uit de 15e eeuw.
Dit is het oude marktplein dat de naam draagt van Ferdinand Nicolaï, een filantroop die zich sinds 1852 inzet voor het algemeen welzijn van vele Belgische gemeenten.
Deze brug overspant een zijrivier van de Soor, net voor de samenvloeiing ermee.
Appelé aussi "Borne de la Belle Pierre".
Pont établi pour le passage entre le chemin de la Soor et le chemin forestier.
Deze 3,1 km lange bosweg vertrekt vanaf de N68 in de streek van Roubrouck, iets zuidelijker van het boshuis van Hestreux. Het voegt zich bij de Pazay des Vaches bij Hasebusch, 150 m ten zuiden van het paviljoen.
Deze bosweg begint bij Chêne du Rendez-vous en sluit nauwelijks aan op de N68 Eupen-Malmedy dan het Zwarte Kruis.
Dit is de oude Rue Haes. Het dankt zijn huidige naam aan de aanleg van de spoorlijn Battice-Aubel in 1881.
Fossé du nom de celui qui à creusé ce fossé et coupe feu.
Deze tunnel, gebouwd in 1904, is met 135 m de langste in zijn soort in België. Het verbond Luik met de Fourons en had aanvankelijk een economische roeping. Het had toen een toeristische roeping, maar was het toneel van een ernstig ongeval in 1991.
Deze tunnel, gegraven tussen de Soor en het Gileppe-meer, stelt deze laatste in staat te profiteren van de watervoorziening van de Soor.
Dit imposante viaduct dat het dorp domineert, werd gebouwd in 1916.
Het heeft een lengte van 231 meter. Het wordt momenteel nog steeds gebruikt door goederentreinen die op lijn 24 tussen Visé en Montzen passeren.
Het eerste viaduct dat de mond tussen Astenet en Hergenrath overspant, dateert van 1841. Meer dan 200 m lang en bijna 38 m hoog waren 8 miljoen stenen nodig om het te bouwen.
Dit pad verbindt het Grisard Cross met de N68 Eupen-Malmedy.